چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
در گفت و گوی "تیتر ۲۰" با معاون تکنولوژی فولاد مبارکه مطرح شد:
فولاد مبارکه برای مقابله با تغییرات محیطی پیش رو و اثر گذاری این تغییرات بر برنامه‌های شرکت به سراغ سرمایه گذاری‌های خطرپذیر رفته است تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های کوچک دانش محور، نیاز‌های خود را تامین و این شرکت‌ها را وارد مسیر سوددهی کند.  
کد خبر: ۶۶۵۰۸

تیتر20 - شرکت فولاد مبارکه که می توان آن را بزرگترین هلدینگ فولادی کشور دانست در تلاش است به موازات افزایش تولید و توسعه سبد محصولات خود، همسو با تغییرات ایجاد شده در شرکت های بزرگ اقتصادی جهان حرکت کرده در این مسیر به افزایش بهره وری نیز دست پیدا کند. درواقع دستیابی به انقلاب صنعتی نسل چهارم امروز در دستور کار مبارکه است تا بتواند فعالیت تولیدی خود را با دنیا همسو کند. 


اما در این میان یکی از سیاست های روی میز مبارکه، سرمایه گذاری خطرپذیر است که می تواند فصل جدید از فعالیت های بنگاه های اقتصادی بزرگ را ایجاد کند. 
در همین زمینه گروه فولاد مبارکه تا پایان سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سرمایه ‌گذاری خطرپذیر اختصاص داده است. گروه فولاد مبارکه امسال ۷۰ میلیارد تومان به پارک ‌های علم و فناوری اختصاص داده‌ و هدف ‌گذاری فولاد مبارکه افزایش بودجه سرمایه‌ گذاری خطرپذیر سال آینده به ۲ هزار میلیارد تومان است. 
اما با این سیاست چه نتیجه ای برای فولاد مبارکه حاصل خواهد شد؟ 


در این باره محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه در گفت و گو با تیتر20 اظهار کرد: ما مفهومی به نام شرکت های شکست ناپذیر داریم که حتی کتابی نیز با این عنوان وجود دارد ، در آن کتاب گفته می شود شرکت های بزرگ وجود دارند که چابک نیستند. درواقع این شرکت ها قدرتمند غیر چابک محسوب می شوند. این چابکی به معنی اتخاذ تصمیم و اجرا متناسب با تغییرات محیطی است. درواقع باید در چنین شرایط تغییر استراتژی با سرعت انجام شود.

 
وی ادامه داد: در مقابل چنین شرکت هایی، شرکت های کوچکی هستند که دانش محور بوده و ساختار نیروی انسانی چابکی دارند اما قدرت زیادی ندارند. 
به گفته ناظمی هرندی،  امروز بحث جدی دنیا این است که اکوسیستمی شکل بگیرد که این شرکت ها به صورت یکپارچه  با هم همکاری داشته باشند. 
وی تصریح کرد: درواقع شرکت های بزرگ، قدرت خود را در کنار چابکی شرکت های کوچک قرار می دهند و این فضا باعث می شود تا شرکت های کوچک نیز رشد کنند و در مقابل نگرانی شرکت های بزرگ نیز درباره تغییرات پیش رو از بین خواهد رفت.


معاون تکنولوژی فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به سیاست های فولاد مبارکه افزود: در فولاد مبارکه نیز این رویکرد پیش رو قرار دارد. ما یک شرکت بزرگ هستیم  اما محیط ما متغیر است.  با چنین نگاهی تلاش می کنیم در این ساختار همکاری بتوانیم از قابلیت  شرکت های دانش بنیان استفاده کرده و از ظرفیت های آنها استفاده کنیم. 


وی افزود: در چنین فضایی شرکت های کوچک نیز به حوزه کسب و کارهای جدید و سودآور وارد می شود. آنچه در این مسیر انجام می شود سرمایه گذاری خطرپذیر است.


درواقع فولاد مبارکه در این مسیر علاوه بر تامین نیازهای خود منجر به توسعه شرکت های دانش بنیان کوچکی می شود که در این اکوسیستم قرار دارند. درواقع این همکاری بازی دو سر برد برای هر دو سوی این اکوسیستم است که می تواند در نهایت به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن و افزایش بهره وری آن منجر می شود. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز